Zwaar bedrogen advocaat

Lettergrafique 09 oktober 2024
Roosmarijn is advocaat en moeder. Als ze op een moment in een tankstation haar handen op het toilet staat te wassen, doemt er een meisje achter haar op en duwt Roosmarijn een wc-papiertje in handen met de woorden 'Help me' met lippenstift erop geschreven. Roosmarijn besluit het meisje te volgen dat vervolgens in een wit busje stapt en wegrijdt. Haar wil om te helpen komt haar duur te staan: Roosmarijn eindigt in de gevangenis als schuldige van een moord die ze niet begaan heeft.
Vanuit de gevangenis probeert ze er alles aan te doen om haar onschuld te bewijzen. Het web is erger om haar heen gesloten dan ze ooit had kunnen vermoeden.

Wat een heerlijke thriller! Het is niet spannend om hetgeen er gebeurt, maar om het verhaal dat tot haar opsluiting heeft geleid.

Roosmarijn is een sterk karakter en helaas tot op de naad bedrogen en belogen. Vol kracht probeert ze zich hieruit te vechten.

Je leest een verhaal in het korte verleden van twee tot drie weken voordat ze het meisje in het busje besluit te volgen. En je leest het heden: de in bewaarstelling, de rechtszaak en de gevangenisstraf. Een epiloog sluit het verhaal af.

Ook lees je een verhaal van een ander personage, dat probeert Roosmarijn te helpen buiten de gevangenis.

Alles bij elkaar een hele fijne leesrit waar ik erg van genoten heb.

Meer recensies van Lettergrafique