Wat zou jij doen?

Lettergrafique 15 augustus 2024
3,5⭐

Lyla is wetenschapper en woont samen met haar wanna be acteur vriend Nico. Ze toont niet heel gelukkig met de situatie waarin ze leven, maar als Nico razend enthousiast is over een deelname aan een reality TV programma op een onbewoond eiland, stemt ze ermee in om mee te gaan.

Bij aankomst op het eiland, blijkt al gauw dat het programma een boel veiligheidsrisico's over het hoofd heeft gezien. De boot met de crew ligt voor anker bij het eiland, dus wat zou er daadwerkelijk mis kunnen gaan?

De tweede avond breekt een storm los en verwoest het eiland en de lodges aanzienlijk.

Er vallen doden...

En dan wordt het opeens echt overleven.

Het eerste deel leest haast als een niet zo best feel good verhaal en ik ging echt twijfelen of ik door zou lezen. Ik ben echt fan van de boeken van deze auteur, dus ging er toch maar vanuit dat het verhaal zou verbeteren.

Vanaf de storm wordt het spannend. Maar veel scènes kon ik me niet goed voor ogen halen, ik vond ze niet zo best beschreven. Toch leest het heel vlot en wordt de sfeer grimmig, waardoor ik het graag uit las. En ik ervan genoot.

Er hadden wat meer spannende plots in gemogen, zodat het echt creepy zou zijn geweest. Want niemand zit voor de lol vast op een onbewoond eiland met gelimiteerd eten en drinken.

Er gebeuren ook wat morele zaken waar je over na kan denken als je dat wil: wat zou jij doen?

Meer recensies van Lettergrafique