500+ pageturner

Lettergrafique 04 september 2024
Juli 2021: Holly Gibson is privé detective, samen met haar collega Pete. Maar Pete is even uitgeschakeld door Covid. Holly werkt door in haar eentje. Ook al is haar moeder net een week geleden overleden aan Covid.

Ze krijgt een verzoek van Penny Dahl om haar vermiste dochter Bonnie op te sporen. Bonnie verdween in de buurt van het park. Slechts een paar straten vandaan van het huis van Rodney en Emily Harris, een gepensioneerd stel, beiden professor geweest op de nabij gelegen universiteit. Ze hebben een kwaadaardig geheim in de kelder van hun huis.

Meteen weet je wie de daders zijn, alleen moet Holly daar in de loop van het verhaal achter zien te komen. Haar zoektocht ontwikkelt zich rap en eerlijk waar, ik vind het knap dat Stephen King hier alsnog 500 pagina's aan kan schrijven!

Het is vlot, doch best uitgebreid geschreven. Ik vind zijn verhalen nooit saai, hij kan heerlijk omschrijven wat er gebeurt en vooral personages helemaal - soms hilarisch - uit de doeken doen.

Holly is een personage uit de Bill Hodges-serie van de Mr. Mercedes trilogie. Maar aan dit boek gaan ook nog twee delen vooraf. Al is dit deel prima op zichzelf te lezen, zeker na het lezen van de trilogie. Holly is een bijzonder personage, maar eigenlijk wordt nooit benoemd wat ze heeft, maar het lijkt op autisme.

Alle reviews die schrijven dat dit boek vol staat met Covid, vaccinaties en Trump, dat valt best wel mee. Het speelt zich nu eenmaal af in de pandemie en Holly is een personage dat pro-vaccinatie is en zich strikt aan de regeltjes houdt. Er wordt een paar keer een opmerking over Donald Trump gemaakt.

Een fijne 500+ pageturner!

⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van Lettergrafique