Coast to coast

Lettergrafique 26 september 2024
Met de aardrijkskunde leraar Michael gaat het niet zo goed na zijn break up met Natasha. Zijn collega Cleo merkt het op en probeert hem uit zijn dal te trekken door een wandeling voor te stellen van de Westkust naar de Oostkust met wat van haar vrienden. Michael is een ervaren hiker, en houdt van de stilte en eenzaamheid van zijn wandeling. Samengaan is een uitdaging maar hij stemt toch toe. Ze besluiten te vertrekken aan de Westkant en na drie wandeldagen zou Michael de wandeling alleen afmaken.

Michael is nukkig en toont weinig interesse in de andere wandelaars die meegekomen zijn. Vooral de nogal aanwezige en vrijgezell(ig)e Marnie, heeft in zijn ogen niets wat hem boeit. Juist Marnie is degene die niet afhaakt als het weer enorm tegenzit en besluit mee door te lopen.

Marnie is tekstcorrector en persklaarmaker van boeken en leidt een eenzaam leven vanuit een kleine flat waar ze ook thuiswerkt. Ze laat haar clowneske masker langzaam zakken tijdens de wandeling. Wandelen maakt je aan het denken en aan het praten.

Bereiken ze de Oostkust samen of haakt een van de twee af? Je zult het lezen in dit heerlijke wandelverhaal.

***
Ik hou van wandelverhalen en vooral als de metamorfose door de hike goed is verteld.
Michael en Marnie zijn twee interessante personages. Het verhaal is humorvol, doch serieus en romantisch. Ik sloot de twee in mijn hart. De natuur en het weer zijn duidelijk aanwezig en geeft het verhaal zijn kracht. Ik heb heel wat gegniffeld om de grappen van Marnie, maar was op het laatst ook geëmotioneerd. En als een verhaal dat met me doet, krijgt het 5 sterren. Ik vond dit een pareltje.

Find out yourself!

Meer recensies van Lettergrafique