Informatief en vol humor!

librarylou 01 mei 2023
'Hoe ik van mijn rijangst afkwam' is naast dat het een informatief boek is, ook nog eens heerlijk grappig. Wie Titia Hoogendoorn volgt op haar socials, weet hoe geweldige droge humor ze kan hebben en dat stopt ze ook in dit boek! Met grappige opmerkingen en annotatieteksten (bijv: 6. Wetenschappelijk bewezen door mijn eigen gevoel te onderzoeken) weet ze dit lastige onderwerpen voor vele, toch luchtig te houden en makkelijk te lezen. Door het boek heen vertelt ze over haar eigen ervaringen, maar ook van andere, ondersteunt met advies van een psycholoog (en haar vader). Dat een non-fictie niet per se saai hoeft te zijn bewijst ze! Het boek heeft ‘maar’ 136 pagina’s dus je hebt het zo uit.

En wat fijn, om te lezen dat zoveel andere mensen ook last van rijangst hebben. Dat is toch wel een van de grootste dingen die ik hier uithaal. Ja, je leert het vooral door ‘lekker veel te rijden’. Maar voor sommige, zoals Titia dat heel mooi verwoord, is het ‘irritant veel rijden’.
Ben ik na dit boek van mijn rijangst af? Nee, dat is ook niet per se de bedoeling van dit boek. Het geeft je tips en zelfvertrouwen om je eigen angst aan te pakken. Ik weet in ieder geval, dat zodra mijn vriend en ik ooit een auto kopen, dat ik in eerste instantie gewoon eens lekker in de auto ga zitten om gewoon te zitten. En daarna misschien een rondje door te straat. :)

Ik geef 'Hoe ik van mijn rijangst afkwam' dan dus ook 5 sterren en raad het boek zeker aan, aan iedereen die het spannend vind om te rijden en angst heeft om achter het stuur te kruipen.

Meer recensies van librarylou