Verslavend goed

lien Gautiers 06 november 2019
Ik was bij de gelukkigen die het boek "Satya" mocht lezen voor de leesclub van Thrillers and More.
De Vlaamse auteur Sterre Carron (Uitgeverij Witsand) schreef met Satya haar 13de thriller. Ik heb alle vorige delen gelezen en de laatste boeken worden alsmaar beter en beter.
Sterre Carron heeft de gave om haar lezers keer op de keer vol verwachting te laten uitkijken naar haar volgende te verschijnen boek.
In de ganse reeks waarin hoofdpersoon Rani Diaz als hoofdinspecteur alles in goede banen leidt en zich vastbijt in de moordzaken, loopt ook het privé-leven van Rani als een rode draad verder.
Ook in dit boek komt haar privé-leven uitgebreid aan bod. Haar puberende zusje, dat onder haar hoede is, is niet meer het brave engeltje zoals in de vorige boeken, maar wordt hier een beetje stouter. Alles klopt, iedereen wordt wat ouder en evolueert mee.

In dit boek wordt er een escortgirl vermoord aangetroffen en de lezer blijft lang benieuwd wie de dader is. Snel komen we dat zeker niet te weten, want er gebeuren nog meerdere moorden, waarvan we niet weten of ze met elkaar te maken hebben.
Sterre kan sommige passages gruwelijk beschrijven, situaties die je echt bijblijven en waarbij je je afvraagt : "waar blijft ze het halen". Telkens is het zeer origineel en apart.

Het boek is verdeeld in niet te korte hoofdstukken, wat heel prettig leest. Elk hoofdstuk heeft een soort inleiding waarbij je de gedachten van een persoon kan volgen en mee kan raden wat er toch allemaal aan de gang is.
Er staan een paar cursief gedrukte stukjes in geschreven, tot op het einde weten we niet wie die persoon is die dat schrijft.

Hoe meer naar het einde toe, hoe spannender het wordt en het plot valt prachtig bij elkaar.
Ja, weer een héél spannend boek dat voor vele nagelbijtende uren leesplezier zorgt.

Wie Sterre Carron haar thrillers nog niet heeft gelezen, raad ik vast en zeker aan om dit te doen. 1 van haar boeken staat ook in mijn top 25 van "beste gelezen boeken". Je leest deze boeken best op volgorde, maar apart kan ook omdat er wel stukjes over Rani en haar gezin kort worden verduidelijkt.
De moordcases zijn steeds alleenstaande, nieuwe misdrijven.

Dank je wel Thrillers and More, Dank je wel Sterre Carron en uitgeverij Wistsand!

Meer recensies van lien Gautiers