Dromen in rood - Jen Minkman

Liens_boekenhoekje 03 januari 2024
Toen ik aan dit boek begin kwam ik precies in een wondere wereld terecht. Een wereld die ik niet gewend ben om over te lezen in boeken. Dit verhaal speelt zich namelijk niet af op de planeet Aarde, maar op Mars.

Ik werd van bij de eerste bladzijde helemaal in het verhaal getrokken. Je leert een volledig nieuwe wereld kennen die Jen mooi en uitgebreid weet te beschrijven. Tijdens het lezen kon ik mij hierdoor bijna een beeld vormen van hoe het er in de wereld van Marise uit zag.

De cover sprak mij van het eerste moment aan. Deze vertelt echt nog niets over de inhoud van het verhaal. Toen ik begon te lezen had ik zelfs nog niets gelezen van bijvoorbeeld een achterflap of iets op social media. Ik kan wel stellen dat ik omvergeblazen ben.

Ook wanneer ik het boek even aan de kant had gelegd door omstandigheden zat ik nadien, wanneer ik weer ging verder ging, helemaal terug in het verhaal. Dit getuigd voor mij ook van een sterk verhaal waarin ik helemaal meegezogen was. Het bleef gewoon zo hangen en je kon zo weer verder.

Jen weet een sprookjes wereld en spanning in dromen in rood mooi te combineren. Want waar alles rozengeur en maneschijn lijkt te zijn is niets minder waar. Je kan niet zomaar vertrouwen wie je denkt dat je kan vertrouwen. Wat als je moet samenleven met de grootste leugenaars die je kent? Hoe ga je dan verder met een leven op een onbekende planeet.

Zoals al eerder verteld vind ik de cover van het boek heel mooi. Jen had echter ook het geluk dat So Many Pages speciaal voor hun maandelijkse boekenbox een limited edition van dit boek heeft ontworpen. Ik heb ze nu beide in de kast staan en ze zijn zo mooi. Moest ik kunnen zou ik zelf een combinatie maken van deze twee edities en dat zou voor mij mooiste exemplaar zijn van het boek ‘Dromen in rood’.

Ik heb heel erg genoten van het verhaal van Raven en Marise. De combinatie van spanning, vriendschap en romance was bij dit boek heel mooi in balans. Desondanks dat het boek een gesloten einde heeft en een mooi afgerond verhaal is ben ik nieuwsgierig hoe het in deze wereld zou verder gaan tussen de twee volkeren die ik in het boek heb leren kennen.

Bedankt Jen Minkman voor deze leuke ervaring. Als je nog niets van deze schrijfster hebt gelezen moet je dat zeker gaan doen, want de boeken die ik tot nu toe las zijn me allemaal goed bevallen.

Bedankt Dutch Venture Publishing voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Liens_boekenhoekje