Het magische Maanmeisje

Vandaag is het mijn beurt in de blogtour over het boek Maanmeisje. Dit boek geschreven door Daniela Morelli kwam deze maand uit bij Dutch Venture Publishing. Maanmeisje is het debuut van deze schrijfster. Ik kan alvast zeggen dat het een bijzonder boek was.

Bij het lezen van dit verhaal kom je in een heel andere wereld terecht. Het hoofdpersonage in dit boek Esperanca (of kort Salis) kan communiceren met de maan en heeft magische krachten.
In het begin had ik even tijd nodig om mij helemaal te kunnen inleven in de toen nog onbekende wereld, maar Daniela weet alles heel uitgebreid en beeldend te omschrijven zodat je zelf als lezer bij in het verhaal zit.

Tijdens het verhaal leer Salis en Crispino het beste kennen. Gedurende het grootste deel van het boek zijn zij op tocht naar de andere kant van de vulkaan waar Salis op zok wil gaan naar haar vader die vele jaren geleden vertrok uit het zoutmoeras. In het zoutmoeras zijn ze namelijk allemaal slaven van de Zoutkristallen.

Maar Salis is bijzonder… zij het is de heleluja van de maan. Salis kan met de maan praten en wanneer deze haar aanspoort om haar vader achterna te gaan twijfelt ze ook niet langer. Tijdens haar reis komt ze veel obstakels tegen. Zo ontstaat er een kloof waardoor de aarde in twee delen wordt opgesplitst, achtervolgen de Zoutkristallen haar.

Ik vond Salis een fijn personage om kennis mee te maken. De strijd die ze moet voeren die haar soms meer zelfvertrouwen geeft maar op andere momenten haar eerder de moet doen verliezen.

Zal het Salis lukken om haar vader terug te vinden?

In eerste instantie heb ik mij aangemeld voor deze leesclub omdat ik zo nieuwsgierig werd naar deze mysterieuze cover. Wie is het meisje met die felle blauwe ogen en de opvallende haarbos. Om te ontdekken wat de haardos van Salis zo speciaal maakt zal je het boek moeten gaan lezen.

Ik hoop dat er in de toekomst nog nieuwe boeken van Danielo Morelli zullen verschijnen. Je moet haar boek zeker gaan lezen als je houdt van fantasy, avontuur en een zoektocht naar een dierbare.

Bedankt Dutch Venture Publishing voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Liens_boekenhoekje