Spannend tussendoortje!

LienWi 17 december 2023
Bitch! Van Sacha Voogd – Release bij de verhalenfabriek op 17 december

Het spannende verhaal Bitch! Van Sacha Voogd las ik tijdens een slapeloze nacht uit (die slapeloosheid was niet te wijten aan het verhaal trouwens). Voogd schreef al meerdere boeken en korte verhalen, maar dit was het eerste wat ik van haar las. Ze deed mee aan de Cozy & Crime schrijfwedstrijk van de verhalenfabriek.

Bitch! vertelt het verhaal van Karlijn, een advocate met een zeer drukke baan op een advocatenkantoor. Ze leeft voor haar werk en heeft weinig tijd voor andere zaken. Haar liefdesleven is… ingewikkeld. Ze heeft een geheime affaire met de knappe, charismatische, maar ook getrouwde collega Thomas. Als op een dag Thomas een zwaar ongeluk krijgt en zijn leven aan een zijden draadje hangt, wordt alles heel ingewikkeld. Ze krijgt bovendien vreemde waarschuwingen waaruit blijkt dat iemand op de hoogte is van de affaire.

Het boek leest heel vlot dankzij de aangename schrijfstijl van Sacha Voogd. Ik apprecieerde de opbouw van korte hoofdstukken, steeds wisselend vanuit de twee hoofdpersonages. Op deze manier krijg je een inkijk in het hoofd, de verwachtingen en de acties van de twee vrouwen. Voor dit type verhaal (een dun boekjes van net geen 100 bladzijden) zijn de personages prima uitgewerkt.

Het verhaal is zeker spannend. Je wilt steeds verder om te weten hoe dit afloopt. De onverwachte wending aan het eind maakt dit het heel spannend en leuk tussendoortje! Ik kijk uit naar meer van deze auteur!

Meer recensies van LienWi