Heerlijke situaties

LienWi 25 maart 2024
“Lentevloek” van Sabine Zwaan is na, “Belofte maakt schuld” de tweede novelle die de Verhalenfabriek van haar uitbrengt.
Lentevloek vertelt het verhaal van Alexia Miller die ervan overtuigd is dat ze getrokken is door een “lentevloek”. Elke jaar, tijdens de lente, zorgt de vloek ervoor dat alle fout loopt. Zo ook weer dit jaar jaar. Ze krijgt de kans om met haar cateringbedrijf, dat ze heeft samen met haar vriendin, een grote klant binnen te halen. Maar de Lentevloek zorgt voor hilarisch situaties waarbij echt helemaal niets goed gaat. Het is een opeenvolging van brute pech, of zou die vloek toch echt bestaan?
De novelle loopt ontzettend snel en vlot, je hebt het in elke uurtjes uit. De auteur beschrijft de situaties op een hilarische manier en de dialogen zijn echt grappig. De hoofdpersonages van het verhaal, Austin en Alexia zijn leuk beschreven. Je krijgt, ondanks het korte verhaal, toch wel inzicht in hun gedachten.
Je bent bij het eind van het verhaal voor je er erg in hebt en aan het eind gaat het allemaal een beetje snel. Ik vond het heel spijtig dat het verhaal al klaar was. Wat mij betreft kon er best nog wel een stukje aangebreid worden.
Dit is absoluut een aanrader voor lezers die houden van een kort feelgood verhaal. Ik werd er in elk geval helemaal blij van!

Meer recensies van LienWi