Tommy&Livia

LienWi 28 november 2023
Livia heeft het écht moeilijk op de middelbare school. Als op een dag Tommy zijn oog op haar laat vallen en besluit haar te helpen, gaat het al een stuk beter. Livia raakt verslingerd aan Tommy, maar die draagt een duister geheim waar Livia slechts flarden van meekrijgt. Beiden worden ze verscheurd tussen goed en kwaad. “Hij wil me niet meenemen naar zijn duisternis. Hij wil me weer in bescherming nemen. Maar in de duisternis kun je sterren zien. Soms, als het heel donker is zelfs een hele melkweg.”

Dit korte boek is het debuut van Marli Elisa in dit genre, nadat ze eerder feel-good verhalen schreef, en dat voel je een beetje. Ze is nog wat zoekende in het genre en het blijft allemaal wat braaf en soms wat onsamenhangend. Het klassieke concept van goed en kwaad is goed gekozen en in het personage van Tommy ook goed uitgewerkt. Ik had wat meer moeite met de uitwerking ervan bij Livia, die het nogal makkelijk lijkt te hebben bij dit dilemma.

Er staan een aantal écht mooie zinnen in het boek die het potentieel van Marli Elisa tonen. Het verhaal leest redelijk vlot, maar qua opbouw had ik iets meer verwacht. Het leest bij momenten wat rommelig en onsamenhangend. Aan het eind van het boek komt er vaart in het verhaal en het eindigt met een cliffhanger. Als het tweede deel op dit elan verder gaat, dan lees ik graag het vervolg!

Meer recensies van LienWi