Het was een prachtig vervolg

Feyre is teruggekeerd naar het Lentehof, vastbesloten informatie te verzamelen over Tamlins plannen en die van de koning, die heel Prythian wil overheersen. Maar ze moet een dodelijk spelletje spelen om Tamlin te misleiden - één misstap betekent het einde, niet alleen van Feyre, maar van haar hele wereld.
Als de oorlog uitbreekt, Moet Feyre beslissen wie van de oogverblindende en dodelijke Edelheren ze kan vertrouwen. En ze zal op onverwachte plekken naar bondgenoten moeten zoeken.
De aarde kleurt rood wanneer de immense legers strijden voor de macht over dat wat hen allemaal kan vernietigen.

Het is lastig om zonder spoilers weg te geven alsnog mijn mening te delen, maar ik ga me best doen.
De oorlog tegen Hybren speelt een belangrijke rol in de plot van deze boek in de serie van Het hof van doorn en rozen. Ik kan het omschrijven als een oorlog roman, met humor, romantiek en ook actie. Normaal gesproken ben ik helemaal niet van oorlogsromans, maar dit voelde op een goede manier anders. De vechtscènes waren heel goed omschreven.

We maken kennis met nog meer nieuwe interessante personages. En je leert de bestaande personages weer beter kennen. Vooral Nesta haar rol vond ik subliem! Ik denk dat ik één van de weinigen ben, maar ik vond haar transformatie geweldig om te lezen. Terwijl Feyre volledig is opgenomen in haar nieuwe leven, Elain zich wanhopig nog vastklemt aan het verleden, zit Nesta ergens tussenin. Feyre is vastbesloten om de binnenvallende koning die Prythian dreigt op de knieën te krijgen. De risico's die zij durft te nemen en hoeveel haar courtleden ook juist voor haar overhebben was adembenemend mooi omschreven.

Het was een prachtig vervolg dat de plot van de eerste boeken samenbond en uitbereiding naar het 4e deel je interesse opwekt. Ik heb enorm genoten van het verhaal en de personages.

Meer recensies van LifeChangerReader