Vermakelijk boek

Nora is een literair agent en haar leven bestaat uit boeken. Ze woont in het bruisende stad New York. Haar eigen leven is niet zo rooskleurig als de personages uit de boeken. Ze voelt zich niet de moedige en relaxte droomvrouw. Ze is alleen een heldin voor haar klanten, voor wie ze enorm veel deals binnenhaalt, en haar zusje Libby. Hoewel Libby een volwassene is met een eigen gezin, heeft Nora nooit het beschermende en moederlijke instinct kunnen opgeven na het verlies van hun moeder. Daarom stemt ze ermee in om een maand naar Sunshine Falls in North Carolina te gaan, wanneer Libby haar om smeekt. Ze verlaten de grote stad voor een zomerse maand van zusterbonding.
De rust voor Nora wordt verstoord wanneer zij Charlie, een boekredacteur, tegen het lijf loopt. 2 jaar eerder hebben Nora en Charlie elkaar ontmoet tijdens een zakenlunch waarbij ze elkaar in de haren vlogen.
Zouden de reeks toevallig ontmoetingen hun dichter bijelkaar brengen?

Dit is zeker niet mijn genre, maar ik had zoveel goede reviews over gelezen en was erg benieuwd. Het is een romantisch verhaal tussen twee boekenwurmen die liefde vinden in een klein stadje. Een klassieke "enemies to lovers" verhaal, maar tegelijkertijd ook een mooi verhaal over de liefdesband tussen twee zussen.

Nora heeft de neiging alles op te offeren voor Libby, terwijl Libby haar aanmoedigt om te doen waar ze blij van wordt. Het is de kern van hun relatie gedurende het hele verhaal en iets waar ik enorm van heb genoten tijdens het lezen van het boek.
Charlie en Nora waren vuur en ijs met elkaar. Omdat ze beide zo koppig waren zorgde voor een aantal vermakelijke situatie waar ik hardop om moest lachen.

Ben ik fan geworden van puur romantische roman? Niet echt, maar ik heb me wel goed vermaakt.

Meer recensies van LifeChangerReader