Geweldig!

Celaena is het perfecte voorbeeld van een vrouwelijk personage waar ik van hou. Ze is stoer, hard en toch vrouwelijk, ze houdt van lezen, ze toont empathie voor zowel haar mede mens als dieren. Ze is niet alleen een hersenloze huurmoordenaar. Ze is een hartstikke slimme jonge vrouw die nog niet echt de kans heeft gehad om zichzelf te ontdekken. Door traumatische levensverloop heeft zij het harde kant van het leven gezien. Ik vond het geweldig dat zij naast een ijzige huurmoordenaar ook een ijdele en vrouwelijke dame is. Door de ongegeneerde opmerkingen die zij maakt die soms niet door de beugel kunnen, zorgt dat ook weer voor hilarische momenten.

Ook de andere hoofdpersonages vond ik erg goed zoals Dorian, Chaol en Nehemia. Ze zijn allemaal op hun manier interessant en krijgen meer diepgang, waardoor je gekluisterd zit in het boek om hun beter te leren kennen.

Sarah J. Maas is na ACOTAR te hebben gelezen één van mijn favoriete schrijfster geworden. Nu is mijn mening nog meer versterkt. Haar schrijfstijl is prachtig! Ze schrijft alles zo verfijnd met een goed tempo, waardoor je je goed kan inbeelden hoe het er echt aan toe gaat. De spanning is voel baar en het leest zeer vlot.

De worldbuilding vind ik tot nu toe uitstekend! Het verhaal in deze deel draait eigenlijk om het kampioenschap. Je zou denken doordat je weet wie de winnaar wordt het niet spannend zal zijn, dan heb je het geheel mis. Door de verrassende plottwist weet de auteur er echt een draai aan te geven. Een heerlijk sterk en spannend verhaal. Tot de laatste pagina weet je gewoon niet hoe het kan eindigen.

Je kan het al raden wat mijn beoordeling wordt: welverdiende 5⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van LifeChangerReader