Prikkelend en spannend verhaal met onverwachte wendingen

De Lijst is gebaseerd op ware gebeurtenissen en dat wekte mijn nieuwsgierigheid op. Daarnaast zag ik ook hele mooie recensies voorbijkomen waardoor ik best hoge verwachtingen had van deze boek. Ik kon ook niet wachten om met de @thrillerleesclub hieraan te beginnen.

Het plot was zeer goed doordacht en uitgediept. Vanaf het begin neemt Marelle Boersma je mee naar een tocht vol mysterie. Je weet dat er iets niet klopt, maar tegelijkertijd heb je geen idee wat het kan zijn. De personages zijn zeer divers en verschillend van elkaar. Toch hebben ze een unieke band met elkaar die hun verbindt. Je kan merken dat de auteur zich goed heeft verdiept in de gebeurtenissen die werkelijk zijn gebeurd. Ze heeft de feiten zo mooi nauw verbonden met de verschillende verhaallijnen van de personages.

Omdat ik enorme hoge verwachtingen had van het boek had ik in het begin best wel moeite om in te komen in het verhaal. Het duurt even voordat ik de verschillende personages leerde kennen. Normaliter verslind ik thrillers binnen 2 á 3 dagen, maar toch had ik op één of andere manier moeite om dit verhaal telkens weer bij te pakken. Persoonlijk denk ik dat de lange aanloop richting het plot het verhaal voor mij minder sterk maakte. Vandaar een paar aftrek in de punten.

Verder is het zeker een prikkelend en spannend verhaal met onverwachte wendingen. De plot zal je laten shockeren en het einde zal je doen ontroeren.

Meer recensies van LifeChangerReader