Vermakelijk tussendoortje

De titel van het boek is eigenlijk een perfecte omschrijving van het boek. Een gemeenschap van tuinliefhebbers met groene vingers die het leven in een drukke stad meer groen willen geven. Liefde voor tuinieren, liefde voor buren en liefde voor medemens staat in het boek centraal.

Onze hoofdpersonage Sharita zet alles op alles om het klein beetje groen wat in de stad leeft te behouden. Zelfs ten koste van haar ware liefde. Ze is een vlotte dame die weet wat ze wil. Soms misschien een beetje goed gelovig waar ik me af en toe aan kon irriteren, maar het zorgde ook voor hilarische momenten.

Nadya heeft een fijne schrijfstijl waarbij het verhaal op een gemoedelijk en rustig tempo verloopt. Het heeft ook een tikkeltje spanning en drama. De personages waren goed uitgewerkt en de plot vond ik verassend vernieuwend. Voor een debuut vond ik hem zeker goed en er mogen er ook zeker meer komen.

Persoonlijk vond ik het wel vermakelijk om te lezen, maar het paste niet in mijn straatje. Heb jij groene vingers en hou jij van feelgood dan raad ik het boek zeker aan. Van mij krijgt het boek 2⭐⭐

Meer recensies van LifeChangerReader