Dit smaakt naar meer

Het mes van de sluipmoordenaar is een bundel van 5 novellen en is een prequel aan de Glazen troon Serie. Het speelt zich af vóór de gebeurtenissen in de Glazen troon en geeft veel waardevolle achtergrondinformatie over Celaena's verleden. Er zijn talloze discussie over de volgorde waarin je de serie kan lezen, maar ik ben hem gewoon start bij 0.5.

In de 5 losse verhalen volgen we Celaena en Sam op vijf afzonderlijke missies die samen bijdragen tot de gebeurtenissen die vervolgd worden in de Glazen troon serie.
Ik vond de alle 5 novellen geweldig! Ik hield van vele personages en de verhalen waren fantastisch. Je krijgt de verschillende kanten van Celaena te zien. Ze is sterk en fel, maar heeft ook een hart van goud. Ze is meer dan alleen Adarlan's moordmachine, ze is en blijft ook een mens met een gevoel. Ze hecht zich sterk aan de morele waarden en dit brengt haar ook tot conflict en opstand tegen Arobynn.
De combinatie van alle eigenschappen die Celaena maken tot wie ze is vond ik bijzonder interessant.

Sarah J. Maas haar schrijfwijze vind ik subliem. Ze schrijft alles zo gedetailleerd dat ik alles in mijn hoofd kan zien afspelen. Tegelijkertijd zijn de verhalen actievol en snel. Je vliegt als het ware er doorheen. Ook al is het een bundel van 5 verhalen, ervaarde ik het als een roman. Er zit een klein tijdsverloop tussen de verhalen, maar het leest bijna alsof het verhaal gewoon verder gaat waar het was gebleven. De auteur is een ster in het opbouwen en neerzetten van zeer fantastische en interessante werelden. Ook de wereld van Celaena sluit je zo in je hart en het laat je niet meer los. Het boek zit vol spanning en plot-twists die je vasthouden van begin tot einde.

Meer recensies van LifeChangerReader