Ik heb voor het eerst samen met de @thrillerleesclub meegelezen. De keuze van de maand was Hoe vermoord ik mijn familie.

"Ik heb mensen vermoord (sommigen op brute wijze, anderen kalm) en toch zit ik momenteel gevangen voor een moord die ik niet heb gepleegd."

28 jarige Grace Bernard vertelt haar verhaal vanuit haar gevangeniscel, waar ze opgesloten is voor een moord die ze niet heeft gepleegd. Wanneer Grace ontdekt dat haar afwezige miljonairsvader de smeekbeden van haar stervende moeder heeft afgewezen, zweert zij wraak door elke lid van zijn familie te vermoorden.

Door het hele boek heen wisselen de hoofdstukken tussen Grace haar cel en de zes plande moorden die zijn uitgevoerd. De titel zet je op het verkeerde been, want het is geen "how to guide", maar een meeslepend verhaal met de juiste hoeveelheid donkere humor met massamoord die wordt gepleegd. Het gaat over mannen die macht hebben over vrouwen en het systeem dat wordt opgetuigd om de mannen te laten winnen.

De auteur heeft een origineel en geestige schrijfwijze waar ik een aantal keren om heb gelachen.

Mijn verwachtingen wegens de enorme hype was erg hoog. Het algehele plot vond ik heel goed bedacht, maar sommige punten werden te gedetailleerd beschreven waardoor de spanning hierdoor wegzakte iedere keer. Ik probeerde telkens de eindplot te raden, maar tegen het einde van het verhaal zat ik er helemaal naast. Dus dat verraste mij wel enorm.

Al met al is het boek fantastisch voor iedereen met een duister gevoel voor humor. Een misdaadverhaal dat gericht is op het motief en de zorgvuldige planning van de moorden in plaats van gewelddadig en bloed vergietend misdaadthriller.

Meer recensies van LifeChangerReader