Geweldig!

Nesta is door de serie heen een onbegrepen personage geweest. Ze had niet veel achtergrond, behalve dat ze een kreng was. Het hof van zilveren vlammen brengt daar verandering in.
Aspecten wat ik echt goed vond aan deze voorlopige laatste deel van de serie was hoe persoonlijk dit verhaal was. Je kruipt als het ware diep in de huid van Nesta.
De enige andere relatie die we in ACATOR hebben gezien, is die van Feyre en Rhysand, twee totaal verschillende mensen dan Cassian en Nesta. De "rommelige" relatie tussen hun maakte het een unieke verhaal. Er was zo’n duidelijke angst om gekwetst te worden, waardoor ze zichzelf probeerden te beschermen.
De auteur heeft zeker veel onderzoek gedaan naar het omgaan met trauma en de technieken die zij gebruikte zijn technieken die iedereen kan gebruiken! Complimenten voor haar dat ze dat zo goed doet! Ze omvatte technieken als ademhalen/mediteren, lichaamsbeweging, het onder ogen zien van je trauma, praten over je trauma en het vinden van een groep vrouwen (of mannen als je een man bent) die ook een trauma hebben meegemaakt. De boodschap die ze overdraagt naar mijn mening is dat het verwerken van een trauma duurt soms jaren. Geef niet op.
Ook in deze boek maken we kennis met een aantal nieuwe karakters. De auteur weet weer zoveel diepgang te geven dat je ook hun al snel in je hart sluit.

Wat betreft het plot, Maas heeft subliem werk geleverd in verder opbouwen van worldbuilding en het gehele verhaallijn. Ze voegde een paar dingen toe en bracht een paar plotpunten terug die geweldig waren! Naast het verhaal zorgt haar schrijfstijl er zeker voor dat je vanaf de allereerste pagina in het verhaal zit en het boek laat je niet meer los totdat je het uit hebt.

Meer recensies van LifeChangerReader