Echt meeslepend

In de Toren van de Dageraad volgen we vanuit het zuidelijke continet het verhaal uit het oogpunt van Chaol, Nesryn en Yrene. Het verhaal gaat voornamelijk over Chaol en Nesyrn. De andere hoofdpersonages komen niet aanbod. Ik zag veel aanbevelingen voorbijkomen om deze boek als tandem read te lezen. Dus Rijk van Stormen en Toren van de Dageraad samen door elkaar. Maar mijn betrouwbare bron (@booksofcriss ) adviseerde me om het volgens de verschijningsdatum te lezen zoals Sarah J. Maas het ook in eerste instantie heeft geschreven en uitgebracht. Ik moet zeggen dat het in het begin wel een hele klus was om weer in te komen, omdat Rijk van Stormen in een mega cliffhanger was geëindigd. Gelukkig vond ik de personages in deze deel wel erg leuk en het verhaal begon al snel op te leven. De wendingen en de introductie van de nieuwe personages werden zo mooi teweeggebracht. Ik kon het boek niet meer wegleggen en wilde weten wat er komen gaat. Daarnaast is de boodschap in het verhaal ook echt prachtig.

De personage van Yrene vond ik echt geweldig. Een sterke vrouw die zich niet laat kennen. Ondanks alles wat ze heeft meegemaakt heeft ze de drijfveer om bovenuit te stijgen en mensen te helpen die hulpbehoevend zijn.
Borte was ook een geweldige verschijning. Slim, sterk en onafhankelijk. Nesryn die in dit boek controle over haar leven neemt. Ze vecht mee en laat zich door niemand tegenhouden. Hasar is een personage die je echt niet tegen je wilt hebben. En Chaol.. heeft dat nog woorden nodig ter uitleg?!

De schrijfwijze was zoals we van Sarah J. Maas gewend zijn fantastisch! Ondanks de spanning uit het vorige boek en nieuwsgierigheid weet ze toch je aandacht bij deze deel te houden.

Het was weer een ijzersterk, meeslepend verhaal met vele wendingen en verassend nieuwe elementen waar ik echt van heb genoten. Van mij krijgt het 5⭐⭐⭐⭐⭐.

Meer recensies van LifeChangerReader