Een meeslepend, uitstekend, zeer informatief en leerzaam boek

Als moeder van 2 kinderen heb ik een paar traantjes moeten laten bij het lezen van dit verhaal. Het feit dat het waargebeurd is zorgde voor extra emotie die los kwam. Ik had echt te doen met Melody. Als een 8-jarige kind droeg zij de zorg voor haar moeder die herstellende was van drugsverslaving in plaats van zelf verzorgd te moeten worden. Melody wordt zowel lichamelijk als geestelijk verwaarloosd. Wat mijn hart echt brak is dat Melody na te hebben gearriveerd bij Cathy nog steeds zich zorgen maakte om haar moeder. Cathy probeert Melody gerust te stellen, maar wat heel normaal en begrijpelijk is laat Melody die gedachten maar niet los. In het begin was ik best bevoordeeld over haar moeder, maar naarmate het verhaal vorderde kon ik de situatie ook begrijpen.

Cathy is naar mijn mening een geweldige pleegouder die niet alleen in het belang van het kind denkt, maar juist uit die gedachtegang ook Melody's moeder probeert te begrijpen en samen naar juiste oplossing probeert uit te komen. Daarnaast is zij ook een uitstekende auteur. Haar schrijfwijze is zeer prettig en je merkt duidelijk dat zij best veel ervaring en kennis heeft. Met die juiste eigenschappen weet ze het ook zo mooi op papier te zetten dat je het gevoel krijgt alsof je over haar schouders meekijkt.

Vanaf de eerste pagina had het boek mij meteen in zijn greep tot de laatste pagina. Ik was zo verwikkeld in het verhaal en was op zoek naar een goed einde voor Melody. Ik heb meerdere keren met een brok in mijn keel de pagina's omgeslagen.

Kortom vond ik het een uitstekend, zeer informatief en leerzaam boek.

Meer recensies van LifeChangerReader