Ontroerend mooi

lifeisgoodwithabook 30 november 2022
Het weeshuis in de azuurblauwe zee - T.J. Klune

Wat een prachtig boek! Een sterk verhaal over liefde, acceptatie en kinderen laten zijn wie ze zijn.

Linus is een doodgewone man die als maatschappelijk werker weeshuizen moet beoordelen of de zorg voldoet aan alle regels. Op een dag stuurt het Ministerie Van Toezicht Magische Jeugd hem naar een afgelegen eiland. Het dossier van alle kinderen mag hij pas openen als hij op de plaats van bestemming is gekomen omdat het hem anders zou afschrikken.

Samen met zijn kat reist hij naar dit eiland waar zijn leven voorgoed zal veranderen. Waarom het ministerie zo geheimzinnig doet over dit weeshuis is hem niet duidelijk. Hij leert alle kinderen van het weeshuis kennen, ieder met een eigen gave. Er is veel trauma onder hen vanwege het niet geaccepteerd worden omdat ze anders zijn. In het weeshuis worden ze liefdevol opgevangen door Arthur. Maar wie is deze man die zijn leven op zij zet om voor deze kinderen te zorgen?

Ik heb genoten van dit fantasierijke verhaal. Een verhaal over liefde, over je geborgen en gehoord willen voelen.

Ik heb dit boek vis storytel geluisterd. Briljante voorleesstem!

Meer recensies van lifeisgoodwithabook