Emotioneel

Lilian 27 maart 2021

Sant’Anna gaat over de wereldberoemde Italiaanse ontwerpster Chiara Arrighetti. Een dame bij wie alles voor de wind gaat, zo lijkt het voor de buitenwereld. Maar niets is minder waar, want Chiara draagt een groot geheim mee over wat zij heeft meegemaakt in 1944.

Sant’Anna is een boek vol emotie, wat Jerrad zo goed weet te verwoorden dat het ik echt elk woord voelde en geloof. Genoeg details om er compleet ingezogen te worden, genoeg geheimen om je het hele boek af te vragen wat er nou precies gebeurd is..

Jerrad schrijft op een vlotte manier, al hadden er voor mij iets minder details / beschrijvingen in hoeven zitten. Steden en gelopen routes worden uitvoerig beschreven, waardoor ik soms wat moeite had met het lezen van de Italiaanse straatnamen. Maar wat ik al schreef, hoe de emoties beschreven is echt heel bijzonder.

Ik heb genoten van dit verhaal, ben bij de keel gegrepen door de gruwelen uit de oorlog en heb zitten genieten van het einde. Absoluut een aanrader als je houdt van historische romans, specifiek zich afspelend in WO2.

Meer recensies van Lilian