Mysterieus debuut

linc91 17 januari 2023
In een troosteloze grensstad worden lichamen gevonden tijdens de werkzaamheden voor een metrotunnel. Journaliste Lena gaat op onderzoek uit. De vondsten worden omgeven door mysterie. Want wat is het verhaal achter die vondsten? Waarom zwijgt iedereen erover? En waar is de vorige journalist die hier in dook gebleven?

Het verhaal wordt vanuit verschillende personen geschreven. Elk perspectief biedt je uiteindelijk weer een puzzelstukje om achter de waarheid te komen. Althans, dat denk je. Maar passen de puzzelstukjes uiteindelijk wel echt in elkaar?

Meijenberg heeft een prettige, vlotte schrijfstijl. De korte hoofdstukken, in combinatie met het raadselachtige van het verhaal, zorgden ervoor dat ik voor mijn doen zeldzaam snel door het boek heen vloog. Maar hoewel het makkelijk wegleest, is de inhoud niet altijd even makkelijk en zet je aan tot nadenken. Heerlijk debuut.

Meer recensies van linc91