Vouw de mooiste Bloemen Origami

Linda de Jong 26 augustus 2024
Bloemen Origami, met vijftig velletjes origami papier!

‘’Lees het gedicht, geniet van de afbeelding… en vouw dan de origamibloem! Van bloesem tot berkenblaadjes en van een lelie tot een lotus – al deze prachtige origamifiguren zijn geïnspireerd op de natuur.’’

Origami van oorsprong uit Japan is een manier om papier te vouwen. Een populaire bezigheid voor jong en oud. Het is namelijk de perfecte manier om je hoofd vrij te maken van stress en gepieker en gewoon leuk om te doen.

Bloemen Origami is een mooi, creatief boek, met schitterende papierkunst van Clover Robin. Het boek bevat gedichtjes, origamischema’s en instructies van vooral bloemen en wat ander groen. Je kunt ze (na)maken met de bijhorende vijftig velletjes origamipapier. Van een dennenboom, kersenbloesem, anjer en tulp tot de mooie lotusbloem.

Daag jezelf uit!
De figuren beginnen gemakkelijk, maar worden steeds moeilijker. De moeilijkheidsniveau ’s worden aangeduid met één, twee of drie stippen.

Hahaha, Ik ben toen het boek binnenkwam, gelijk heel enthousiast ergens midden in het boek begonnen met een roos en kwam vervolgens tot de ontdekking dat er ook instructievideo’s, te volgen zijn, via de QR-code in het boek. Ik ben niet zo geduldig (dat blijkt) maar nu weet ik dat zowel kinderen als volwassenen de origamifiguurtjes kunnen maken. Het is misschien een beetje bijschaven, maar er zitten gelukkig maar liefst vijftig bladzijdes als oefenmateriaal in het boek.

Bloemen origami is een leuk lees- en vooral doeboek.
Maar wees gewaarschuwd, wanneer je eenmaal begint kun je niet meer stoppen. :)

Bloemenorigami | Clover Robin | ISBN: 9789047716013 | Prijs: € 15,99 | Uitgeverij: Lemniscaat

Meer recensies van Linda de Jong