Vertederend prentenboek over creativiteit

Linda de Jong 08 september 2024
Dit is echt zo’n prentenboek dat niet mag ontbreken. Perfect om meerder keren samen met jonge lezers op te pakken en er projectjes mee te doen om creativiteit (verder) te ontwikkelen.

Op de omslag een veelkleurig draakje, met de tong uit de mond. Zij ziet het leven, het plezier en al het moois. Je kunt zien dat ze met hart en ziel staat te verven. Ze maakt kunst om de stad te verlevendigen.

‘’In het hoofd van de kunstenaar is het druk! Het zit vol kleuren, vol met gevoelens en vol met dromen. De behoefte om te creëren is heel groot, dat zie je aan alle elementen die bruisen en suizen en botsen… en dan ideeën worden ‘’

Kijk maar eens naar de kleurrijke, eigenzinnige en heerlijk kinderlijke illustraties in dit boek. Alles komt erbij te pas, de kleine kunstenaar speelt met krijtjes, verf en potloden.

De dappere kleine kunstenaar gaat op een episch avontuur om haar creativiteit te delen met de wereld, maar dan maakt ze een blunder: Ze kleurt buiten de lijntjes!

Oei, wat erg. Het kleine draakje verschiet van kleur. Gelukkig komen we er al snel achter dat het helemaal niet zo erg is als ze denkt, want iedereen maakt wel eens een foutje, daar leren we van en het is het hart wat telt.
En dat zit helemaal goed in dit hartverwarmende verhaal. Creatieve jonge kinderen zullen zichzelf kunnen herkennen in de artistieke ziel van dit vertederende verhaal.

Een perfect cadeau voor iedereen die een nieuwe weg inslaat - om obstakels in het leven positief tegemoet te treden. Dat we altijd de schoonheid van het creëren mogen zien en dat bij kinderen zullen stimuleren.
Prachtig

Meer recensies van Linda de Jong