Fijne queer-romanceserie: Heet Geserveerd

Linda de Jong 09 juni 2024
Geselend hete koffie, bedwelmend vanille aroma en spetterende seks: De koffie wordt hier 'Heet geserveerd'

Persoonlijk had ik nog niets gelezen van Annabeth Albert , maar ze schrijft heerlijk en dit leuke eerste deel in de 'Portland Heat' serie smaakt zeker naar meer. Het is een slimme, verkwikkende (en soms kneiterpittige) queer feelgood roman.

'Heet geserveerd' gaat over Robby en David, twee sympathieke personages. Robby is een barista met een eigen koffietruck, een warme lach en een gigantische crush op David, een van zijn vaste klanten. David is een financieel directeur die in de buurt werkt, in zijn eentje luncht en niet meer verwacht dan ‘the usual’ (een kleine vanille latte) van de knappe jongen in de koffietruck. Terwijl Robby steeds meer uitkijkt naar de dagelijkse ontmoetingen met David heeft hij geen idee hoe David hem ziet maar als ze elkaar ontmoeten tijdens Portland Pride maakt hij een move.

David is een verlegen, serieus personage. Ik vond hem vertederend en zijn verhaal over zijn ex hartverscheurend realistisch. Ik voelde echt met hem mee en vond het geweldig hoe we hem bij stukjes en beetjes leerden kennen.

Normaal gesproken houd ik van wisselende POV's, maar in dit geval was het heel fijn om Robby een beetje beter te leren kennen. Je krijgt als lezer echt de kans om in zijn hoofd te kruipen en de dingen vanuit zijn perspectief te zien en voelen. En hij is echt heel schattig, met veel diepgang en hartstocht.

De martelende slow burn draait op volle toeren, terwijl Robby ernaar verlangt om zijn ontluikende relatie met David meer inhoud te geven, probeert David te navigeren door zijn nieuwe leven. Maar hij kan zijn verleden niet helemaal verzoenen met zijn potentiële toekomst.

'Hoop, het lijkt op ivoorwitte dekens en stapels verfblikken en twee paar schoenen naast het bed. Het klinkt als ritselende lakens en gefluisterde liefkozingen. Hoop smaakt naar huid en zeep en overwinningen en koffie. En ik kan nu met absolute zekerheid zeggen dat hoop zeker in een papieren beker te verkrijgen is, en verdacht veel ruikt naar een vanillelatte to go.'

Dit was een lief romantisch verhaal, met diepere lagen (en steamy seks). Zowel Robby als David hebben hun eigen problemen en onzekerheden. Het was absoluut geweldig om te lezen hoe het stel met elkaar communiceerde en leerde om ondanks alles toch een koppel te zijn.

Ook de humor was echt leuk en verrassend. Soms waren ze zo onhandig en vertederend dat ik de neiging kreeg om ze te knuffelen en kalmerend toe te spreken. Door deze geweldige introductie kijk ik enorm uit naar de rest van deze serie.

Ik verheug me nu al! :)

Meer recensies van Linda de Jong