Kleine kat in bewegende beelden

Linda de Jong 26 augustus 2024
Weet je nog hoe je als kind naar bewegende beelden kon kijken. 'Mijn eerste boek met bewegend beeld - Kleine kat' van Rufus Butler Seder, speelt leuk op die nieuwsgierigheid in en komt met een grappig *Eerste Kattenboekje* voor kleintjes, met bewegende beelden.

‘’Een nieuwe dag breekt aan. Goedemorgen, kleine kat, het is tijd om op te staan.’’

Het verhaaltje gaat over een kleine kat die opstaat en de dag doorbrengt, met allemaal handelingen en op zoek gaat naar een vriendje om mee te spelen. Dat opstaan gaat nog helemaal niet zo makkelijk, want hij is nog moe. Krak, krak doet zijn lijfje bij iedere beweging die hij maakt.
'Oeh….' Eerst maar even flink uitrekken.

Kijk hoe de kleine kat zijn favoriete bezigheden uitvoert. Pagina na pagina breng je hem tot leven. Net als in de begindagen van de cinema zie je hoe zijn bewegingen zich ontvouwen tot een schattige kattenanimatie.
De omslag van 'Mijn eerste boek' is stevig en kan eventueel worden afgenomen met een vochtige doek.

Het ziet er leuk en speels uit. Op de voorkant is een vierkantje uitgestanst, met daarachter een cinema grafisch plaatje met korte doorlopende bewegingen. De zwarte kat daarboven en de kleurige letters trekken gelijk de aandacht. Dit is een schattig boekje voor kinderen om door heen te bladeren en de voorlezer om uitleg te vragen.

Miauw, Miauw, wat doet de kat allemaal?

Meer recensies van Linda de Jong