Passie voor zijn vak!

Linda 31 mei 2024
Wat een leuk en interessant boek. Je weet wel een aantal algemene dingen van de brandweer maar door de korte verhalen van Tom lijkt het net of je mee gaat in het brandweerteam en op de brandweerwagen. De schrijfstijl is prettig, een iets groter lettertype en ieder hoofdstuk is een beschrijving van een melding binnen zijn eigen korps. Deze zijn heel verschillend en laat goed zien hoe afwisselend het werk is bij de brandweer.

Bijzonder en ook verklaarbaar dat dit boek tot stand is gekomen doordat Tom het advies had gekregen om na een heftig incident dat was uitgevoerd door zijn brandweerteam om zijn ervaringen op te schrijven en zo zijn emoties en gevoelens een plekje te geven en het van zich af te schrijven.

Het boek is ook heel herkenbaar, ik denk dat iedereen wel iemand kent die bij de brandweer of vrijwillige brandweer werkt en zo’n passie heeft dat ze letterlijk alles uit hun handen laten vallen als die pieper gaat!
Ook knap hoe het schrijver lukt om naast zijn werk als DJ ook brandweerman te zijn waarbij hij naast zijn diensten ook nog een studie oppakt.

Brandweerman zijn is geen beroep maar vooral een passie en een roeping, het zit in zijn bloed, dat vond ik wel heel mooi om te lezen. Zijn vader werkt ook bij de brandweer en vanaf kleins af aan, wist hij dat hij dat ook wilde.

Meer recensies van Linda