Spannende kennismaking met Eddy Flynn

Linda82 24 juli 2023
14 maanden en 12 dagen duurt de jacht op de zandman. Hij vermoorde 14 mensen voordat hij spoorloos verdween. Zijn vrouw Carrie is opgepakt en staat terecht voor betrokkenheid bij de gruweldaden van de zandman.
Eddie Flynn wordt gevraagd de zaak van Carrie over te nemen als advocaat. Hoe meer hij zich vastbijt in de zaak, hoe meer hij gelooft in de onschuld van Carrie. En dat zij ook slachtoffer is van de zandman.
Nu Carrie en levenslange gevangenisstraf boven het hoofd hangt, komt de zandman weer tevoorschijn. Hij doet alles om haar te beschermen en niemand is veilig. Ook Eddie Flynn niet.
“Mister Sandman bring me a dream. Make her the cutest that I’ve ever seen..”
De handlanger is het 7e deel met Eddy Flynn in de hoofdrol, maar voor mij de eerste kennismaking met dit personage. Eddie komt op mij over als een volhardend persoon, die het naadje van de kous wil weten. Sociaal, rechtvaardig, gedrevenheid en hart voor de zaak.
De andere personages worden realistisch neergezet en laten je het verhaal ervaren.

De gebeurtenissen in het boek volgen elkaar vlot op. Er gebeurt continue iets. Dit zorgt voor een continue spanning in het boek. Niet dat ik steeds op het puntje van mijn stoel zat, maar wel genoeg wat me door liet lezen. Het lezen van het verhaal vanuit verschillende personages hielp hier ook zeker bij. Zoals de dagboekfragmenten van Carrie.

“Op het voetgangerslicht was het aftellen begonnen.
15..
Een van de fbi-agenten keek zijn kant op.
14…
De zandman ging dichter bij de kinderwagen lopen.”

Steve Cavanagh heeft een prettige schrijfstijl. Hij schrijft zo dat je door het verhaal wordt gegrepen en het niet meer los wilt laten.
Het is een geloofwaardig verhaal, maar niet overal even realistisch. Is dat erg? Ik denk het niet, maar ook wel passend voor een goed thriller.
Spannende thriller waar ik snel helemaal in zat. Kon hem moeilijk loslaten totdat hij uit was. Hierdoor ben ik erg nieuwsgierig geworden naar de eerdere delen die ik ook zeker wil gaan lezen.

Meer recensies van Linda82