spannend tussendoortje

Linda82 12 augustus 2024
• Of anders … Tamara Geraeds •

Sinds het vertrek van haar grote liefde Hugo zondert Nora zich zo veel mogelijk af van de wereld. Ze begraaft zich in haar werk om zo haar verdriet te vergeten. De enige die ze in haar leven toelaat is haar 72-jarige buurman Wiebe.

Op een dag vangt Nora een deel van een gesprek op tussen Wiebe en zijn dochter Hannah. Hannah blijkt een gewelddadige ex te hebben, voor wie ze moet onderduiken. Dit betekent dat er meer zorg voor Wiebe op Nora’s schouders terechtkomt, maar dat vindt ze niet erg. Tot ze het eerste dreigement binnenkrijgt: Geef me wat ik wil, of anders…

De cover van het boek spreekt mij wel aan. Ik verwacht een spannend boek.

Het verhaal bouwt rustig op, zodat je er lekker inkomt. Na de helft van het boek ongeveer volgen de gebeurtenissen zich snel op en moet je de aandacht erbij houden. Anderzijds zorgt dit ook voor spanning in het verhaal.

Het boek eindigt met een paar verrassende onthullingen.

Het boek leest lekker weg, mede door de prettige schrijfstijl van de auteur. Wel jammer dat er een paar taalfoutjes in stonden.

Het verhaal roept in het begin veel vragen op. Een aantal keer dacht ik: hè waarom wordt hier niet dieper op ingegaan. Uiteindelijk komen op alle vragen een antwoord.
Hier en daar mis ik wel een beetje diepgang; bijvoorbeeld bij de gebeurtenis van vroeger en de relatie met Hugo. Maar goed het is ook een kort verhaal.

Een spannend tussendoortje die zeker aan te raden is!

Meer recensies van Linda82