Topboek!

Lindsay Blockhuys 21 augustus 2024
Er zijn zo van die boeken waarvan je hoopt dat ze je nieuwe favoriet zullen worden. Waarvan je gewoon stiekem al weet dat je ervan zult genieten. Dat ze zullen voelen als het ijsblokje in een te hete cola, als het dekentje op een te koude avond, of als de discobolletjes op je favoriete ijsje op een mooie zomeravond.

Als ik jou was van @marijkeswereld.nl was zo'n boek. Een boek dat ik gesigneerd in de pre order zette, omdat ik gewoon wist dat ik dit nieuwe boek moest lezen. Gelukkig duurde Jasper zijn dut vanmiddag net lang genoeg zodat ik dit boek kon uitlezen.

Maudy runt een ijssalon helaas staat het ijssalon er niet zo goed voor. En dan heb je ook nog die irritante overbuur die elke dag haar parkeerplaats inpikt met zijn smurfenauto. Wout, de desbetreffende overbuur, is makelaar. Hij heeft helemaal geen zin of tijd om zich bezig te houden met alles wat er op het pleintje gebeurd. Tot Maudy het op een dag niet meer kan aanzien en de confrontatie met Wout aangaat. Voor ze beiden weten wat er gebeurd sluiten ze een weddenschap af. Wout zal twee weken het ijssalon runnen en Maudy wordt voor twee weken makelaar. Want hoe moeilijk kan het nou eenmaal zijn?

Wat dan volgt is een aaneenschakeling van grappige momenten, pijnlijke ontmoetingen en keiharde confrontaties. De schrijfstijl is zoals steeds zeer vlot, levendige dialogen, verschillende POV's, zowel hilarische als droevige fragmenten, het zit er allemaal in.

Naast de hoofdpersonages zijn er ook verschillend leuke bij personages. Heeft niet iedereen een Joop nodig in zijn leven?

Tot hiertoe was 'wedden dat ik blijf' mijn favoriete boek van Marijke Vos, maar deze nieuwe zorgt ervoor dat ik een nieuwe topfavoriet heb

Bij deze heb ik dus ook mijn vierde vijfsterrenboek van dit jaar uitgelezen

Moet ik nog zeggen dat je dit boek moet gaan lezen? Of is het ondertussen wel duidelijk?

Meer recensies van Lindsay Blockhuys