Helaas geen top boek

Lindsay Blockhuys 21 augustus 2024
Anna, vijfentwintig jaar, moordenaar. Dat zijn de kenmerken van het hoofdpersonage van dit boek. Maar het is niet zo zwart wit. Anna wordt verdacht van de moord op haar twee beste vrienden. Maar slaapt al sinds de moord, vier jaar geleden. Slaap dokter Benedict Prince wordt erbij geroepen, in de hoop dat zijn nieuwe techniek Anna kan wakker maken, en er zo eindelijk duidelijkheid kan komen over de zaak.

Wonder boven wonder begint Anna stilaan wakker te worden. Maar met het ontwaken van Anna komt alles op losse schroeven te staan. Zeker als blijkt dat niet iedereen eerlijk is.

Het boek wisselt af van pov en er komen ook dagboek fragmenten van Anna in voor. De hoofdstukken zijn zeer kort, wat de leesbaarheid bevorderd. We volgen voornamelijk Ben, de slaapdokter, maar verder in het boek ligt de focus ook op andere personages wat fijn is ter afwisseling. Helaas naar het einde toe wordt het allemaal wat ongeloofwaardig. Waar Blake er in het begin in slaagt de lezer nieuwsgierig te maken voelt het einde helaas niet goed en is het allemaal nogal vergezocht.

Ik had hoge verwachtingen van dit boek. Al had ik ondertussen ook al wel gemengde reacties gelezen. Ik was dan ook heel blij toen ik begon te lezen en meteen in het boek zat. Maar helaas ebde dit gevoel langzaam aan weg naarmate het boek vorderde. En moet ik jammer genoeg ook concluderen dat dit voor mij geen top boek is.

Meer recensies van Lindsay Blockhuys