Twaalfde deel van de reeks

Lindsay Blockhuys 21 augustus 2024
@m_j_arlidge kwam recent met het twaalfde deel alweer in de Helen Grace serie. Een politieserie waarin, uiteraard, helen Grace, maar ook Charlie Brooks een belangrijke hoofdrol hebben. Het leuke is dat je hierdoor beide privélevens ook volgt. Zeker na twaalf delen voelen deze personages vertrouwd aan.

In dit boek wordt Southampton opgeschrikt door een gevaarlijke pedofiele ontvoerder, een serieverkrachter en speelt ook drugs en zwart geld een grote rol. Als helen Grace een radeloze moeder aan de deur krijgt die komt vertellen dat haar dochter verdwenen is, begint een race tegen de klok. Als dan ook nog blijkt dat zij niet het enige meisje is dat verdwenen is wordt alles op alles gezet om deze misdaden te stoppen.

Al zou Helen Grace zichzelf niet zijn als ze hiervoor eerst veel mensen tegen de haren instrijkt, niet luistert naar bevelen en toch lekker haar eigen gang gaat! Terecht, zo blijkt nadien. En zo kennen we haar ook.

Zoals steeds zijn de hoofdstukken van Arlidge zeer kort. Ze beslaan telkens maar een aantal pagina's. Hierdoor weet hij de spanning hoog te houden want je moet gewoon blijven doorlezen.

Was dit het beste boek in de reeks? Helaas niet voor mij. In dit geval ken je al vrij vroeg de dader. En gebeuren er ook een aantal dingen die ietwat voorspelbaar zijn. Ook speelt in dit boek corruptie een rol en komen sommige mensen er misschien iets te gemakkelijk mee weg. Wat niet wegneemt dat dit wederom een zeer spannend verhaal was. Ik blijf uiteraard grote fan van alle werk van Arlidge. En ik ben zeer benieuwd of we ons mogen verwachten aan een dertiende deel rond Helen Grace. Want door het open einde kan het alweer alle kanten op. Ik hoop uiteraard dat haar verhaal nog niet uitverteld is!

Meer recensies van Lindsay Blockhuys