Fijne lay-out

Lindsay Blockhuys 21 augustus 2024
Een moordzaak, al twintig jaar onopgelost. Een ideale zaak voor infafamous, een true crime serie. Regisseur Guy is de stiefzoon van Luke Ryder, de man die twintig jaar geleden vermoord werd aangetroffen in zijn tuin. Samen met een aantal belangrijke gasten onderzoeken ze de moord. Onder hen een psycholoog, een detective, een oud politie agent,... Allemaal professionals die hun kijk op de zaak willen geven.

Gedurende zes afleveringen gaan ze, op tv, op zoek naar de moordenaar. Zullen ze slagen in iets wat de politie twintig jaar geleden niet gelukt is? Namelijk de moordenaar vinden in deze cold case. Stillaan wordt duidelijk waarom alle experten gekozen zijn, want als er dieper wordt gegraven blijkt dat iedereen wel iets te verbergen heeft.... Misschien blijven sommige geheimen beter geheim....

Dit boek is volledig opgebouwd uit scripts, krantenartikels, reacties op internetfora,.... Er wordt beschreven wat de kijkers in de serie op tv zien. Een originele en fijne insteek. Hierdoor is het boek zeer vlot leesbaar. Je krijgt telkens mee een inzicht in de nieuwe ontdekkingen.

Eerlijk is eerlijk, ik had goed geraden wie de moordenaar van Luke was. Maar toch is het boek prachtig opgebouwd. De spanning wordt er goed ingehouden door elke aflevering te stoppen met een twist. De afwijkende opbouw in dit boek is iets waar ik enorme fan van ben, een extra verrassing dus toen ik dit boek begon te lezen!

Meer recensies van Lindsay Blockhuys