Zakdoek voorzien!

Lindsay Blockhuys 21 augustus 2024
Emma trouwt met Jesse. Ze zijn soulmates, highschool lovers. Ze dromen van een spannend leven, ver weg van de boekhandel van de ouders van Emma. Als ze een jaar getrouwd zijn, krijgt Emma een telefoontje dat niemand wil krijgen. Jesse is dood, gestorven tijdens een helikopter ongeval boven de zee. Emma weigert dit te geloven, ze maakt zichzelf gek. Maar als ze dit wil overleven, moet ze Jesse wel loslaten....

Om dit te kunnen doen verhuist ze terug naar haar geboortedorp. Tegen alle verwachtingen in begint ze te werken in de boekhandel van haar ouders. En stillaan durft ze zich weer buiten begeven, waar ze Sam ontmoet. Een oude vriend. Ze durft het zelf niet te geloven, maar langzaam aan ontdooit haar hart en wordt ze verliefd op Sam.

Tot er plots weer een telefoontje komt, van Jesse, hij komt naar huis.... Plots moet Emma kiezen tussen haar verloofde en haar echtgenoot, haar soulmate. Iedereen weet dat dit alleen maar voor gebroken harten kan zorgen. Maar liefde is ook loslaten.... De manier waarop de auteur de gevoelens en gedachten van de personages kan vangen. De tranen, het verdriet, de rauwheid, de kracht van de liefde.... Het is prachtig en hartverscheurend tegelijkertijd.

Eerlijk gezegd had ik al snel een idee wie van de twee Emma zou kiezen, maar dit boek heeft me geen seconde verveeld. Het is zo mooi. Het laat zien wat we doen voor diegene die we lief hebben. Lees dit boek, neem er een zakdoek bij, en neem daarna iedereen die je graag ziet eens extra vast.

Meer recensies van Lindsay Blockhuys