What a wonderful world

Lion 20 juli 2024
Op de 50plus beurs in 2023 was Teun Toebes als een van de schrijvers van dit non-fictie boek te gast. Het boek was net uitgebracht. Hij werd geïnterviewd en signeerde na afloop. Ik was onder de indruk van zijn gedrevenheid en optimisme. Ruim 3/4 jaar later dan dit boek gelezen(nee, inderdaad niet het boek op de beurs gekocht en in de rij gestaan).
De sociale benadering van dementie onderzocht hij met compaan De Jong via een zoektocht in 11 landen. De camera ging mee, een docu werd gemaakt. Toebes schrijft vlot, met oog voor menselijke relaties en met nu eens humorvolle, dan weer ontroerende zelfreflectie. Eén en ander wordt mooi geïllustreerd met prachtige foto’s. Ik zou willen, dat gaat gebeuren wat hij beoogt: dan verzuchten we -zeker weten en om Louis Armstrong te citeren- “what a wonderful world”!

Meer recensies van Lion