Een compacte thriller met diepere laag

Lisan 31 augustus 2024
Ik weet nog heel goed dat ik mijn eerste boek van Suzanne Vermeer las. Toen nog de 'originele' schrijver. Goudkust is al in 2014 uitgebracht maar ik nam nu pas de tijd deze te lezen.

In Goudkust maken we kennis met Fleur, die voor de liefde naar Kroatië is verhuisd. Haar vriend Tibor heeft haar gered en ze leeft nu elke dag alsof ze in een droom zit. Nu haar huwelijk aanstaande is, ziet ze voor het eerst in twee jaar haar vriendinnen Noa, Milou en Sanne. Zij moeten erg wennen aan het luxe leventje van hun vriendin Fleur en vragen zich af of het wel echt zo'n prachtig leven is als Fleur hen doet geloven. Dan verdwijnt Fleur op een dag zomaar.

Goudkust is een heerlijke thriller voor tussendoor. Het verhaal is compact en speelt zich af rondom enkele personages. Daardoor raak je de draad niet snel kwijt. Toch zit er een diepere laag verborgen waardoor je alsnog verrast wordt. Hoewel het niet heel expliciet wordt beschreven, is hetgeen wat Fleur mee heeft gemaakt, bepalend voor hoe ze met haar huidige situatie omgaat.

Meer recensies van Lisan