Over smaak valt niet te TWISTen!

Lisavdb8 25 maart 2024
Wauw, dit is een van de beste boeken die ik in lange tijd heb gelezen. Op het gebied van thrillers heb ik mezelf de laatste twee jaar helemaal ondergedompeld in de wereld van M.J. Arlidge. Ik vind dit geweldige boeken, maar de diepgang van dit boek van Freida McFadden is bizar!

Het is voor het eerst dat ik een boek lees en de schrijfster is voor mij dus ook onbekend. Op de kaft van het boek lees ik dat als genre 'psychologische thriller' wordt aangeduid. Ook dit is voor mij nieuw en ik ben benieuwd in wat dit boek verschilt van een gewone thriller.

Het boek is opgedeeld in drie delen met elk hun eigen rode draad en een ander perspectief/personage vanuit welk oogpunt geschreven wordt. In deel één trek ik de conclusie dat het stukje 'psychologisch' alleen slaat op de hoofdpersoon die psychiatrische problematiek heeft. In deel twee en drie valt alles op zijn plek en kun je alleen nog maar een diepe buiging maken voor de schrijfster.

De personages zitten goed in elkaar: een rijke echtgenoot, een verwende echtgenote en een wanhopige hulp die de poten uit haar lijf rent omdat ze het geld hard nodig heeft. Millie is een ex-gevangene en dat geeft echt een extra laag aan het verhaal. Je bent voorzichtig met het medeleven omdat vanaf het begin niet helemaal duidelijk is wat ze heeft gedaan. Als lezer hang je voortdurend op het randje van ongeloof en frustratie. Tot de plottwist die al vrij vroeg in het boek komt. Daardoor verandert het beeld van de personages compleet en kon ik niet meer wachten om te lezen hoe het boek zou aflopen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat iedereen dit boek zou moeten lezen!

Meer recensies van Lisavdb8