“Voor jou doe ik alles”

Lisavdb8 16 augustus 2024
Dit is het laatste boek uit de Dreamland Billionaires serie. Cal is de derde broer in de rij. Ook hij heeft van hun opa een opdracht gekregen om zijn deel van de erfenis op te eisen. Hij moet nog een zomer in hun vakantiehuisje doorbrengen en moet het huis daarna verkopen. Dit lijkt een makkelijke opdracht, maar zijn ex-vriendin woont nu in het huis.

Lauren Asher houdt ervan om te schrijven over personages die niet helemaal perfect zijn. Ook bij dit personage is dat erg goed gelukt. Cal is niet erg geliefd in het dorp omdat hij Lana met een gebroken hart heeft achtergelaten. Hij heeft een drankprobleem waar hij nooit goed hulp voor heeft gezocht.

Ondanks dat de liefde nooit helemaal is gedoofd, heeft Lana het moeilijk met de alcoholverslaving van Cal. Het gedrag van Cal doet haar namelijk denken aan haar zus die door drugsproblemen niet in staat was om voor haar dochtertje te zorgen. Cami is geadopteerd door Lana. Lana zet haar eigen leven volledig opzij om het Cami naar haar zin te maken.

In het boek leef je heel erg mee met Cal. Je leest echt dat hij zijn leven wil verbeteren en je gunt hem het allerbeste. Het enige dat hem kan helpen is een afkickkliniek. Maar is hij nog op tijd om het vertrouwen van Lana terug te winnen. Gaat het hem lukken om het roer om te gooien nu hij weer een stok achter de deur heeft?

Voor het eerst sinds een hele lange tijd heb ik weer een traan gelaten bij een boek. De scène waar Cal afscheid neemt van Cami (de dochter van Lana) breekt mijn hart. Het is zo kwetsbaar en echt. Je voelt de pijn die Cal door moet gaan, vooral omdat dit een afscheid is dat hij niet verdient.

Het verhaal vond ik op sommige momenten wel heel Amerikaans. In het boek zit bijvoorbeeld een vloekpot. Deze is van de dochter van Lana en hier moet geld in worden gedaan als iemand vloekt. Cal heeft alleen briefjes van honderd. Dat vond ik één keer een grappig detail, maar vervolgens heeft hij wel twintig keer een briefje van honderd in die pot gedaan. Dat vond ik dan weer erg overdreven. Ook koopt Cal Cami (van zes jaar oud) om voor DUIZEND euro om een verrassing geheim te houden. Voor mij sloeg de schrijfster hier wel de plank mis. Vandaar vier sterren i.p.v. vijf.

De gehele serie vond ik leuk om te lezen. Lauren Asher heeft drie rijke broers en zakenmannen verrijkt met drie hardwerkende en sterke vrouwen. Allemaal waren ze onzeker op z’n tijd, maar kwamen ze uiteindelijk op voor de dingen die zij belangrijk vonden. Heel mooi!

Meer recensies van Lisavdb8