Lisavdb8 06 augustus 2024
Mijn verwachting van het boek was totaal anders dan de wending die het verhaal nam, daardoor had ik een valse start. De tekst op de achterkant van het boek heeft mij op het verkeerde been gezet. Ook de aankondiging van het boek was meer een soort Expeditie Robinson gecombineerd met Love Island, maar het spel hield na de eerste opdracht op. Na de tropische storm was er van het spel geen sprake meer, terwijl dit juist hetgeen was dat me in het boek aantrok.

Dit boek liet mij na het lezen achter met verwarring. Ik blijf dan ook met gemengde gevoelens achter omdat ik met heel veel enthousiasme aan het boek begon. Het boek ‘Het perfecte stel’ is aangemerkt als een thriller. Het is jammer dat trope ‘whodunit’ ontbrak waardoor de spanning van het verhaal verminderde. Het boek zit vol gruwelijkheden en moorden maar echte spanning is er niet. Tijdens het lezen wachtte ik ruim 300 bladzijdes op een plottwist, maar deze kwam niet.

Het verhaal is erg traag doordat er niet zoveel gebeurd. De hoofdpersonen vervallen een beetje in hetzelfde riedeltje: iedere dag vraagt er wel iemand of de boot nog komt, ze zoeken naar eten en moeten bezuinigen op het water, etc. Op deze manier kachelt het verhaal een beetje door. Het verhaal leest daarentegen heel snel weg. Je kan dit boek echt in een paar dagen uitlezen.

Ik vond de verhaallijn met het dagboek van Zana wel heel erg leuk. Dit gaf een leuke twist aan het verhaal waardoor je ook benieuwd was om verder door te lezen. Zana is mijn favoriete personage. Met dit personage wordt in het boek aandacht gegeven aan gewelddadige relaties. Ze overwint haar angsten en wordt door de andere dames op het eiland echt in haar kracht gezet.

Dit is het eerste boek van Ruth Ware dat ik gelezen heb. Haar eerdere boeken en ook haar debuut waren een groot succes dus mijn verwachtingen waren hoog. Helaas heeft Ruth Ware dit voor mij niet helemaal waar kunnen maken. Wij hebben dit boek gelezen met de leesclub. Hier werd gezegd dat dit een van haar mindere boeken is. Ik wil haar dus zeker nog een kans geven door een van haar andere boeken te lezen.

Meer recensies van Lisavdb8