De strijd laat je verslagen achter..

Lisavdb8 13 juli 2024
Via TikTok zag ik dat dit boek een enorme hype is en ik kreeg toch een beetje last van FOMO (Fear Of Missing Out). Ik kocht het boek en was eigenlijk meteen al onder de indruk. Dit was het eerste boek dat een sprayed edge had. Oftewel: de zijkant van het boek was helemaal in thema gekleurd met een print van draken. Dan begin je een verhaal nog eens goed.

Het verhaal speelt zich af op het Basgiath Oorlogscollege. Iedere student die zich aanmeld mag kiezen naar welk kwartier hij/zij gaat. De vader van Violet (die inmiddels overleden is) was scribent, maar haar moeder dwingt haar om naar het Rijderskwartier te gaan. Hier geldt de volgende regel: je volbrengt alle uitdagingen en wordt gekozen door een draak, of je sterft. Violet is niet de sterkste rijder en komt soms ook wat lengte te kort, maar ze is erg slim. Omdat de moeder van Violet generaal is op het college hebben veel medestudenten (cadetten) het op haar gemunt.

Het boek beschrijft mooi de reis van een student die er alleen voor staat naar een van de sterkste studenten van het college met de juiste personen om haar heen. Ze wordt verliefd op de jongen die in eerste instantie haar ergste vijand is. Daarnaast worden er mooie vriendschappen gesloten die letterlijk bereid zijn hun leven voor elkaar te geven.

In het boek werd ik best wel overdonderd door het aantal personages dat werd beschreven. Mijn favoriete personage is Liam. Hij is zo'n lieverd en wanneer hij de taak krijgt om Violet te beschermen dan doet hij dit met volle overgave. Zeer indrukwekkend!

Het boek is niet een makkelijk boek om te lezen. Je moet je hoofd er wel bijhouden, want anders is de kans groot dat je een deel van het verhaal mist. Toch vond ik het verhaal wel meeslepend en vooral origineel. De climax waar het naartoe opbouwt is slim opgezet. Na de laatste bladzijde baal je dat het is afgelopen. Het boek sluit af met een geweldige cliffhanger naar deel twee.

Dit is het eerste boek van Rebecca Yarros, maar zeker niet de laatste. Deel twee ga ik ook met zekerheid lezen (wel pas over een tijdje wanneer ik ben bijgekomen van dit verhaal) en ik ben ook erg benieuwd naar de romantische boeken die Yarros geschreven heeft.

Meer recensies van Lisavdb8