Een open einde...

Lisavdb8 07 juni 2024
Dit is echt een fantastisch fantasy boek. Een mooie instapper voor mensen die nog niet zo bekend zijn met dit genre. Het verhaal is gebaseerd op een Nederlandse stad, namelijk Amsterdam en ondanks dat er passages in zitten die in 'het echte leven' niet zouden kunnen spreekt het tot de verbeelding.

In Ketterdam is het onrustig omdat men spreekt van een levensgevaarlijke drug. De uitvinder ervan wordt vastgehouden op het IJsfort het best beveiligde eiland in de omstreken. Er staat een dappere groep op (die voor een heleboel geld) zich aan de missie gaat wagen. Je volgt hun avontuur van de weg naar het IJsfort en de uitdagingen waar ze voor komen te staan bij het IJsfort. Wie is te vertrouwen? En kun je met iemand samenwerken wanneer je zijn/haar motieven niet kent?

Ik vind het heel leuk dat het boek is geschreven met in ieder hoofdstuk een ander persoon uit de groep vanuit wie je het verhaal volgt. De schrijver heeft een leuke twist toegevoegd door soms aspecten uit het verhaal al een keer te noemen zonder context en dan een paar hoofdstukken verder pas de context te schetsen. Dit kan ervoor zorgen dat een verhaal onduidelijk wordt, maar dat is hier niet het geval. Dit is perfect uitgevoerd.
Het verhaal heeft genoeg diepgang en de personages zijn overzichtelijk waardoor je helemaal wordt meegesleept in het verhaal.

Het boek eindigt met een open eind. Daarom heb ik het vier sterren gegeven in plaats van vijf. Ik weet ook dat er een deel 2 is, dus ik hoop dat daar het open einde wordt ingevuld.

Meer recensies van Lisavdb8