Een heerlijke Amerikaanse romance!

Lisavdb8 21 juli 2024
De serie gaat over drie broers. Zij hebben allemaal hun eigen opdracht van hun opa meegekregen om een deel van de erfenis te krijgen. Dit boek gaat over Declan, hij is de norse en gevoelloze man. Zijn opa stelt hem als voorwaarde dat hij moet trouwen en een kind moet krijgen om zijn deel van de erfenis te krijgen.

Boek één vond ik echt fantastisch. Ik had een stiekeme hoop dat ook dit boek zich in het pretpark zou afspelen. Aan het begin van het boek was ik niet meteen overtuigd dat dit boek iets voor mij zou zijn. Hoe wanhopig kun je zijn wanneer je je eigen leven aan de kant schuift om de droom van je baas te verwezenlijken? Het was een ondoordachte, domme en Amerikaanse gedachte dat iemand instemt om een baby te krijgen zonder verder te vragen. En een miljardair die geheime kamers in zijn huis heeft omdat hij een schijnhuwelijk al aan zag komen, is echt iets dat alleen in boeken en films gebeurt. Dit was iets te dramatisch, soaperig en vooral ongeloofwaardig voor mij.

Iris, de assistent van Declan, had eigenlijk een andere vrouw voor hem geregeld, maar zij zag op het laatste moment van het contract af. In een opwelling besloot ze zelf haar plaats op te vullen. Voor de wereld moeten ze doen alsof ze smoorverliefd zijn. Na een tijdje is echter niet meer helemaal duidelijk wat gespeeld is en wat echt is. Ze beginnen namelijk allebei gevoelens te krijgen.

Het is een typisch verhaal waarin ze beide niet toegeven dat ze elkaar leuk vinden. Er staat te veel op het spel om je hart te laten breken. Het is schattig hoe ze hun eigen grapjes hebben en het sturen van woorden in een vreemde taal is een aandoenlijk detail dat door de schrijfster is toegevoegd.

Het boek leest makkelijk weg en is een goed tussendoortje voor als je niet te veel wil nadenken. De personages van Iris en Declan vond ik niet super goed uitgewerkt. Ze vervielen beiden veel in hetzelfde gedrag wat het hele boek centraal staat. Declan is erg gericht op zijn status. Hij laat het lijken dat alles goed te maken is met geld of spullen.

Het personage van de derde broer, Cal, vond ik in dit boek heel bijzonder. Hij is naast de broer van Declan ook de beste (en enige) vriend van Iris. Naar verwachting gaat het derde boek ook over hem en daar kijk ik nu al naar uit!

Meer recensies van Lisavdb8