“Ik laad mijn hart vol Waddenzee, een beetje stiekem, zonder vragen. Ik neem een beetje Vlieland mee, zoveel als ik kan dragen.”

Lisavdb8 09 oktober 2024
Nora heeft een succesvol boek geschreven, maar nu wacht heel Nederland totdat haar tweede boek uit komt. Juist op dit moment krijgt Nora last van een writersblock. Ze voelt de druk op haar schouders. Daarom besluit ze de zomer door te brengen in een huisje aan het strand op Vlieland. Ze huurt dit huisje van haar buurvrouw Bep.

Op de tweede dag vindt Nora een trouwring in het zand. Dit geeft haar de kans om een zoektocht naar de eigenaar te vinden en nog niet aan het schrijven te hoeven beginnen. Nora hoopt dat het verhaal achter de ring haar inspiratie geeft voor haar boek. Hidde is ontzettend knap en hij stelt voor om het verhaal van zijn oma te vertellen tijdens een etentje. Hij vergeet de tijd en mist de laatste boot waardoor hij een plek nodig heeft om te slapen. Vanaf dat moment verandert het verblijf van Nora op Vlieland drastisch.

Ik vind het heel leuk hoe bepaalde aspecten uit boek één terug komen in deel twee. Zo las Lisa uit deel één het boek ‘hart van goud’ dat door Nora uit deel twee geschreven is. Ook Marie en haar vrouw komen weer in het boek voor. Zij zijn aan het eilandhoppen en komen dus wellicht nog wel in meer boeken voor.

Het leukste personage uit het boek is voor mij zonder twijfel Hidde. Je zou zelf de verliefdheid willen voelen die in boek beschreven wordt. Ik vind het jammer dat de schrijfster niet wat meer spice aan het boek heeft toegevoegd. Het is allemaal heel lieflijk en braaf, maar dat mag de pret niet drukken.

Meer recensies van Lisavdb8