Goed verhaal maar net niet overtuigend

Lisavdb8 02 juni 2024
Dit is het derde deel van de serie die Carla Kovach over Gina Harte heeft geschreven. Ik heb de twee eerdere delen ook gelezen. De verhaallijn van dit boek vond ik wel de leukste van de drie. Op een ochtend valt er een meisje uit een busje. Het meisje is verwaarloosd en zit onder de naaldsporen van de drugs. De politie volgt het spoor van de bestuurder van het busje om deze zaak uit te zoeken.

Het verhaal zit goed in elkaar. Ik vind het verhaal echter te weinig diepgang hebben. De gebeurtenissen zijn redelijk voorspelbaar. Wanneer er iets vreemds gebeurd dan vond ik het er bijna te dik bovenop gelegd. In één passage trekt Gina Harte haar kogelvrije vest uit. Je zit in de startblokken dat ze neergeschoten wordt, maar uiteindelijk blijkt ze het gewoon warm te hebben. Er zitten een aantal vreemde passages in het boek die wat mij betreft onnodig zijn.

Over het algemeen hield het verhaal me wel bezig en wilde ik verder lezen. Ik vind de opbouw van het boek heel fijn met korte hoofdstukken. Daardoor heeft Carla Kovach haarzelf de mogelijkheid gegeven om tussen verschillende perspectieven te schakelen: van de politie, van het meisje dat wordt vastgehouden, van de ouders die op zoek zijn naar hun vermiste dochter, van de gijzelnemer, etc.

Een boek dat heerlijk weg leest maar wat net dat beetje extra mist om het een echte topper te maken. Vier sterren dus!

Meer recensies van Lisavdb8