Aanrader, mustread, topboek, deze moet je lezen

Lobke_Loves_reading 20 december 2021
Tijdens het lezen vliegen mijn emoties alle kanten op. Wat komt dit verhaal binnen zeg! Terwijl ik al genoeg afschuwelijke verhalen gelezen heb ondertussen, grijpt dit verhaal me erg aan.
Ik kan er niet de vinger op leggen waarom precies. Maar de schrijfstijl van Wieke draagt daar zéker aan bij.

Het eerste deel beschrijft hoe Rita genoot van haar vriendschap met Sjors en Tom, van de natuur en de dieren. Dan dacht ik wat fijn dat ze deze tijd ook heeft mee gemaakt. En wat een heerlijk kind was ze.

Om vervolgens in deel twee te lezen hoe ze werd misbruikt op haar zesde en het afschuwelijke leed wat ze onderging.
Toch weet Wieke het op een mooie manier te beschrijven, dat klinkt gek als je bedenkt wat je leest, maar lees het boek maar en je begrijpt me wel.

Ik heb diep respect voor Rita, hoe zij met alles wat haar is overkomen en aangedaan omgaat.

Meer recensies van Lobke_Loves_reading