Interessant en bizar verhaal

Lobke_Loves_reading 14 januari 2022
Boek recensie
Sextortion op het spoor van Kiki Scheepens

Achterflap
Sextortion, online afpersing, narcisme, psychopathie, zelfmoord, rouw, bedrog, overspel, herstel en verwerking. Gebaseerd op een grotendeels waargebeurd verhaal. Troostend, aangrijpend, steunend.

Je ontmoet de slimste, leukste en charmantste van de wereld. Met een mooie maatschappelijke carrière. Je bent dolgelukkig. Maar dan … maakt die ene plots een eind aan het leven. Dit boek is grotendeels gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Een weerzinwekkend verhaal over list en bedrog dat zijn weerga niet kent. Over hartverscheurende pijn en 1001 onbeantwoorde vragen als je erachter komt hoe schokkend de waarheid is. Een wereld waarin je ergste nachtmerrie werkelijkheid wordt. Die je alleen in films ziet en waarin de liefde van je leven allesbehalve ‘de ware’ bleek te zijn. Wil jij weten: Hoe je zonder schuldgevoelens om moet gaan met rouw en verlies na zelfdoding? Hoe je kunt herstellen van geestelijke manipulatie? Waar je kracht uit kunt putten, ook als je denkt dat het nooit meer goed komt en je leven in een ruïne is veranderd? Wat je kunt doen om weer grip op je eigen leven te krijgen? Dan is dit boek voor jou!

Mijn mening
In het voorwoord al, staat zeer goed en helder door de psycholoog beschreven welke emoties er vrijkomen bij zelfdoding in je omgeving.
Kiki zelf weet de maalstroom aan gedachten die in het hoofd plaats kunnen vinden goed over brengen. In dat opzicht vind ik het goed geschreven
Mijn gedachten/gevoelens over Jack zijn gaande weg het hele verhaal ook alle kanten op gegaan. Enerzijds irriteerde ik me aan zijn hufterigheid maar later kreeg ik meer begrip en kon ik me beter inleven in hem. Er waren ook wat momenten waarop ik dacht hmm dit leest niet heel erg lekker door of dat is niet zo prettig beschreven.
Maar over het algemeen vind ik het wel een mooi verhaal waarin ik werd meegezogen en waarbij ik mee leefde met Liv en zeer benieuwd was naar de afloop.

Mijn lees zintuigen hadden het wat moeilijk met de prikkels, de kaft voelt wat vreemd aan, de letters wat klein, pagina mag wat smaller en eerder afgesneden aan de onderkant er zit een te groot wit stuk aan.
De eerste vijf hoofdstukken hebben een blanco bladzijde vóór een nieuw hoofdstuk daarna een tijd niet en dan willekeurig wel of niet.

Meer recensies van Lobke_Loves_reading