Vol afschuw gelezen

Lobke_Loves_reading 20 december 2021
Vol afschuw en verbazing heb ik dit boek gelezen. Hoe bestaat het toch dat nonnen, broeders, paters, priesters en noem maar op, die in God geloven dit soort walgelijke dingen met kinderen kunnen doen. Naast de smerige sexuele mishandelingen is er ook ernstige geestelijke en lichamelijke mishandeling.
Een kleine schamele excuses kregen deze vrouwen, niet eens een volle erkenning van wat hun is toegedaan.
Na al die jaren zijn deze vrouwen nog steeds beschadigd.
Ik ben blij dat deze twee schrijfsters de vrouwen een stem hebben gegeven.
Als je dit boek hebt gelezen dan raad ik je aan om ook het andere boek van Wieke Hart te lezen, Lief wezen waarin ze het verhaal van Rita Sterkeboer verteld. In deel twee van Strafkind komt Rita ook al even aan het woord.

Meer recensies van Lobke_Loves_reading