Groningen studentenstad

Looneybooks79 29 juli 2024
Ik keer graag nog één maal terug naar #Groningen, na ons verblijf daar. Naast de vele leuke boekenwinkels waar ik eerder over postte en de street art hier en daar wil ik even een beetje reclame maken voor #itstimetomomo @timetomomo_com van @uitgeverijmomedia waar we veel inspiratie uit haalden voor ons reisje.

Eerst en vooral kozen we het hotel @hotelmissblanche uit het boekje. Hier raden we aan op voorhand te vragen of je een kamer hebt op een hogere verdieping, aangezien je langs een smalle trap moet mét bagage (niet altijd ideaal voor mensen die slecht te been zijn!). Een suite lijkt me aangewezen hier. Voor de rest heel aangenaam, hulpvaardig en lief personeel!

En dan is er de stad met zijn smalle straatjes, A Kerk, Martinikerk, Universiteitsmuseum, @groningermuseumofficial (aanrader!!), @forumgroningen (met een grote bib, uitzicht vanop het dak over de stad en Storyworld, Prrinsentuin en andere binnenhofjes, zijn gracht en vele leuke winkeltjes en boetiekjes.

@groningenlife is een studentenstad dus in de zomer was het er wel wat rustiger (hangt ervan af wat je zelf verkiest!

Daarnaast is er ook de provincie Groningen met kleine leuke dorpen en steden zoals #Niehove, #Zoutkamp, #Pieterburen, #Lauwersoog en #Winsum

Heel veel fietsmogelijkheden in en rond de stad en de omgeving (fietsen kan je huren bij @dumo.nl in het centrum van Groningen)

En nog even terugkomen op de boekenwinkels: @vanderveldeboekenakerkhof @boekhandel.riemer @antiquariaat_isis @vanderveldeboekengrotemarkt @waltersbookshop @bookstoregodertwalter (stuk voor stuk aanraders!!!!)

Geniet van jullie verblijf mocht je nu willen gaan!

#reisgids #uitgeverijmomedia

Meer recensies van Looneybooks79